Na radu u laktační poradkyně

V jednom ze svých prvních příspěvků jsem psala o problémech s kojením (kuk zde), které mě provázely po porodu s první dcerou. Spíš jsem nekojila, než kojila a i když toto mé rozhodnutí nebylo dobrovolné, lahev s umělým mlékem se stala naším přítelem už od 3. měsíců.

Tentokrát jsem se rozhodla nenechat nic náhodě a objednala jsem se k laktační poradkyni, protože bych ráda předešla stejné situaci a vyzkoušela si ten pocit, jaké zažívají ostatní maminky při kojení. Nehledě na to, že je to i velmi praktické v tom smyslu, že nemusíte s sebou všude tahat lahvičky, mléko a řešit převařenou vodu.

Zdroj: rodina-deti.doktorka.cz

Jak vybrat laktační poradkyni?

Pro mě bylo velmi důležité, aby mi daná dáma byla sympatická. Řešíte s ní velmi osobní a intimní problém (alespoň já to tak mám) a těžko by se mi svěřovalo někomu, kdo mi nesedí a s kým se necítím dobře.

Po pátrání na internetu a diskuzích s kamarádkami jsem oslovila paní Evu Barešovou z centra Anahita (odkaz zde). Setkání to bylo velmi příjemné a odnesla jsem si mnoho zajímavých informací. Pomohla mi také rozklíčovat, kde vznikl můj problém s kojením u předešlého těhotenství, takže teď už vím, čeho se vyvarovat.

Hlavně se na výběr dívejte tou správnou optikou :)

Jak konzultace probíhá?

Setkání probíhalo v oddělené a klidné místnosti, kde jsem se cítila moc dobře. Měla jsem s sebou také Dominiku a ta si mohla ve vedlejší místnosti pohrát s hračkami, takže se nám tam líbilo oběma.

Nejprve jsem probraly mé potíže a potom se paní Barešová vyptávala na porod a detaily kolem něj. Vše jsme detailně probraly a pak si prohlédla má prsa, aby zhodnotila, jak jsou připravena na kojení a jestli tam nejsou ještě další fyziologické příčiny, které by úspěšnému kojení bránily.

Po krátkém "vyšetření" mi doporučila pořídit si formovače bradavek (vybrala jsem si od Medely) a uvidíme, jestli přispějí ke zlepšení. Tentokrát už jako druhorodička budu víc v klidu a nenechám se rozhodit špatnou náladou zdravotní sestry a určitě se nám to s Nelou podaří.

Formovače se vloží do podprsenky a nosí se nejprve hodinu denně a postupně se čas prodlužuje. Doporučují je nosit také po porodu asi hodinu před každým kojením.

Jako další výbavu si do porodnice povezu kloboučky a pokud s přisátím bude problém, vypomůžu si právě jimi. S Domčou jsem používala kloboučky od Aventu, ale nebyly úplně komfortní, takže teď vyzkouším Medelu.


Hurá do boje!

Nejdůležitější na celém kojení je v mém případě psychika. Pomůcky a informace už mám, takže teď ještě přesvědčit hlavu, že to bude v pohodě a s miminkem to dáme. A jak řekla Dominika: "Maminko, já ti poradím, kdybys něco nevěděla.", takže teď už jsem naprosto v klidu a těším se.
Určitě vám pak dám vědět, jak se nám daří a jestli slavíme úspěchy. Zároveň se nebudu hroutit, pokud by to nevyšlo. Domča taky vyrostla na umělém mléku a rozhodně to na ní žádné "následky" nezanechalo.

Takže nebojme se toho a hlavně buďme v klidu a pohodě!
A jak jste na tom byly vy? A využila jste některá služby laktační poradkyně?

Kojení zdar, Tereza :)


Komentáře

  1. Problém s kojením jsem měla taky, už v porodnici mně museli půjčit kloboučky (doporučili mně značku Dahlhausen z lékarny) a bohužel se mně je nepodařilo za celou dobu kojení odbourat. Dcera už bez nich ani nechtěla, takže to bylo dost otravné a několikrát už jsem si byla jistá, že s tím končíme, protože jsme si prošli několikrát bojkotem, možná i kvůli tomu. Naštěstí se to tak po čtrnácti dnech zase jakž tak srovnalo a zhruba od sedmého měsíce už nám to celkem šlo, takže nakonec jsme vydržely až do roka, v což jsem ze začátku ani nedoufala, ale moc dobře Vás chápu, možná bychom si ušetřily mnoho slz a síly, kdybych přešla na lahev rovnou.
    Každopádně bez kloboučků bych nekojila vůbec, formovače jsme si pořídila až po porodu, ale bolela mně z nich prsa, takže jsme je nakonec nenosila, ale nedávno jsem se dozvěděla ještě o něčem jiném, jmenuje se to avent niplette systém (možná to vyrábí i někdo jiný, nevím), a příště bych chtěla něco takového. Jde to prý i s obyčejnou stříkačkou, u které se uřízne to ústí, tak uvidíme.
    Každopádně příště už si do porodnice také zabalím kloboučky.
    Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Pavlo, děkuji za komentář. Je milé číst zkušenosti ostatních a vidět naději, že to půjde, i když leckdy přes překážky. Uvidím, jak pomůžou formovače. O niplette systému mi poradkyně také říkala a ukazovala mi jej. Doporučila to spíš na stimulaci před kojením a není to tak pohodlné, jako formovače v podprsence.
      Trošku bych se bála u té "domácí" stříkačky, že by hrany byly ostré a nebylo to moc příjemné. Tak si držme palce :) Tereza

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kam s dětmi na výlet: hotel Na Farmě, Poděbrady, Kutná hora

Kam s dětmi na výlet: Zoopark Zájezd

Jak zkrotit domácí rozpočet

Ráda čtu... moje oblíbené blogy