Těhotenský deník - III. trimestr

Třetí trimestr pozvolna končí a já už netrpělivě vyhlížím první signály blížícího se porodu. Závěr už je únavný a náročný, ale na tu krásnou odměnu v podobě druhé dcery se strašně těším. Příroda to dobře zařídila, aby těšení se přebilo strach z porodu. A víte co? Já se na něj těším.



Jaké vás čekají prohlídky a vyšetření ve třetím trimestru?

Až do 35. týdne těhotenství jsem pravidelné prohlídky absolvovala v poradně u své gynekoložky. Ve 34. týdnu těhotenství jsem se objednala do poradny ve Vinohradské nemocnici a tam jsem od 36 týdne docházela.

Co mě oproti minulému těhotenství velmi mile překvapilo je to, že se snížila frekvence prohlídek a monitorů. Na první prohlídce v poradně mě sympatická doktorka vyšetřila vaginálně i na ultrazvuku a při další prohlídce jsme si s paní doktorkou pouze příjemně popovídaly. Cítím se velmi dobře, takže uvítám každou příležitost, kdy nemusím na dalšího doktora "roztahovat" nohy ;-), protože toho si ještě užiji dosytosti. Zároveň také nastavili nové pravidlo, že monitor miminka natáčí až od 39 tt.
V každé poradně sestřička pouze zkontroluje ozvy miminka, ale už tam nemusíte 20 minut sedět připoutané k pásům.

Velmi tak vítám, že hodně dávají na komunikaci s maminkou a vyslechnou jí, než aby jí "pozorovali" skrz monitory a přístroje.

Podle ultrazvuku v 36 tt mělo miminko stejnou váhu, jako měla Domča u porodu, takže druhá slečna bude o trošku větší.

Kolik stojí:  0 Kč


Screening ve III. trimestru

Stejně jako předchozí dva screeningy jsem opět zamířila do Hloubětína k Dr. Břešťákovi. Miminko zkontroloval, dostala jsem potřebnou zprávu a razítko a s přáním příjemného a bezproblémového porodu ordinaci opustila.

Musím říct, že Dr. Břešťák je velmi příjemný a empatický. Určitě nelituji, že jsem si pro screeningy vybrala právě tohle centrum.

Kolik stojí: 0 Kč


Poslední odběry krve

Absolvovala jsem také poslední odběry krve a zjistili mi nedostatek železa. Gynekoložka mi předepsala železo v tabletách, ale bylo mi po něm tak špatně, že jsem ho prostě přestala jíst. Naštěstí hodnoty nebyly nějak extra nízké, takže jsem sice unavená, ale můžu fungovat bez nevolností a zvracení.


Jaký byl můj třetí trimestr?

Třetí trimestr mi doslova proklouzl mezi prsty. Teď na konci se už cítím unavená a snažím se využít každou volnou chvíli na odpočinek. Snažím se užít si poslední chvíle s bříškem, protože už je to nejspíš naposledy (jestli mě manžel nepřesvědčí na toho chlapečka, po kterém touží ;-).

Dominička už si zvykla na to, že je maminka méně pohyblivá a taky už se těší, až tu bude sestřička s námi. Hladí mi bříško, mluví na ní a neustále se mě ptá, kdy bude umět lézt a kdy chodit. Už se těší na parťačku na řádění.

S mužem jsme si vyšli na rande ve dvou, než nám vypukne nový kolotoč a sžívání s dalším členem rodiny. Moc jsme si to užili a byly to příjemné tři hodinky nad dobrým jídlem a možností si v klidu popovídat i o jiných tématech, než jsou děti nebo domácnost.

Oblíbené jídlo a pití ve třetím trimestru

Začala sezona čerstvého ovoce a zeleniny, takže se nejvíc cpu tím, co aktuálně roste. Energii dobíjím sladkým, ale snažím se alespoň vybírat zdravější alternativy. Zmrzlinovač u nás taky jede téměř denně a s Domi zkoušíme nové příchuti. Třeba mangová zmrzlina se nám opravdu povedla.


Oblečení

Konečně nastal čas na letní šaty a kraťasy a já tak můžu pohodlně vynosit další část i netěhotenského šatníku. Nicméně už se moc těším, až těhotenské oblečení zabalím do krabice a vrátím se zas do normálu. V obchodech je teď tolik krásných věcí a já už se moc těším, až si pak za odměnu koupím něco pěkného na sebe.


Váha

Na poslední prohlídce jsem měla 66,9 kg, takže jsem přibrala necelých 11 kg za celé těhotenství. To je velmi podobné, jako při prvním těhotenství. Co ale musím konstatovat je fakt, že už teď vidím, jak je tělo mnohem víc "ochablé" a bude mnohem náročnější a zdlouhavější ho po porodu alespoň trošku zpevnit. S mužem jsem se domluvili, že spolu začneme víc sportovat, tak to určitě půjde lépe, když na to budeme dva.


No a v příštím díle už vám představím naší princeznu :)


Tereza

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kam s dětmi na výlet: hotel Na Farmě, Poděbrady, Kutná hora

Kam s dětmi na výlet: Zoopark Zájezd

Jak zkrotit domácí rozpočet

Ráda čtu... moje oblíbené blogy

Na radu u laktační poradkyně